Något för intresseklubben att anteckna

Den här veckan har inte vart så rolig. Jag har vart sjuk i hög feber sen i måndags, jag har missat skolan, nationella provet i engelska, valborg och inte kunnat träffa nån av alla mina underbara vänner. Det suger riktigt hårt. Det finns ju verkligen inte mycket att säga, jag har suttit vid datorn och TV:n hela tiden. Jag har haft så desperat tråkigt att jag suttit och skrivit ner hur min pappa jobbade december 1990 till(så här långt för stunden) september 1993.
Så här kunde det se ut för 17 år sen:

Fredag 29: e mars

9118

12/1 G 13.52- 16.03 Q

55/2 Q 16.10- 17.05

51/1 N 18.05- 21.05

Jag misstänker att ingen förstår vad detta betyder men jag kan förklara fast ingen bryr sig(jag har inget att skriva ok!) 9118 står för vilken tjänst det är och från vilken lista. Altså lista 91 tjänst 18. 12/1 står för linje 12 kurs 1. Linjer är indelade i olika kurser för att man ska hålla isär de.12:an gick mellan Ö Gottsunda och Stabby. Gick som 8: an  går idag mot Gottsunda och har ingen motsvarighet mot Stabby(ingen bryr sig jag vet). Bokstaven G står för vart man ska avlösa den, tror att G var mot Gottsunda om G låg på samma ställe förr som den gjorde förra året. Q är lite ovanlig faktiskt, den betyder att 12: an ska bli en annan linje och som synes under 12 blir den 55: an kurs 2. Som ni ser har man sju minuter på sig att bli en annan linje och ställa sig där man ska. 55: an tror jag har ungefär samma sträckning som 12: an, åtminstone samma ändstationer(Stabby och Ö Gottsunda).

Man kör den till 17.05 från 13.52 altså, samma buss 2 linjer. Efter en timmes rast har man 51: an
(Ö Nyby- Hågaby) kurs 1 i tre timmar och sen får man gå hem klockan 21.05. Efter såna scheman går bussförare i Uppsala alla som undrar förrutom att linjerna i denna tjänst inte existerar längre. Alla tjänster ser ju inte ut så här heller. Man kan börja astidigt, typ 4 eller jobba så att man slutar 1 på natten. Detta var bara ett exempel på hur en tjänst kan se ut så snälla sluta fråga vilka bussar min pappa kör, han går efter tjänster han också med olika linjer i varje tjänst. Han kör inte samma buss varje dag, bara samma bussar på 5 olika tjänster. 11 linjer på 5 dar och de 11 kör han varje vecka på olika dar. Så, nu när alla från intresseklubben antecknat säger jag tack och godnatt.

(50- linjerna var så kallade lågtrafikslinjer(kvällar, lördag eftermiddagar- kväll och hela söndagar) och finns inte längre.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0