Ca 8 timmars pendling om dagen
Samtidigt som det går bra så känner jag att jag nog faktiskt tog mig lite vatten över huvudet när jag bestämde mig för att dagpendla till Hallsberg för det tar mer tid än man kan tänka sig. Jag startar hemifrån 5.24 på morgnarna för att åka buss in till stan, byta till buss mot Västerås och sedan fara i bil med Micke, Daniel och Jesper till Hallsberg och då är vi framme runt 9.00 beroende på hur kollektivtrafiken flutit för Jesper och mig. Nästan ett projekt på fyra timmar och sen ska man hem på det också...det blir åtta timmar om dagen det! I princip en arbetsdag.
Fördelen med detta projekt är det går ruskigt smidigt och i stort sett ett i ett hela tiden. Inga långa väntetider att tala om och jag kan lyssna på musik, läsa bok, sova eller nöta JTF inför slutprovet så på ett sätt har det sina fördelar också. Åtminstone när föraren kör bra då är det trevligt. Igår var det 50/50 på den fronten och idag körde ingen direkt bra. Den andra föraren på morgonen var väl den som körde bäst men han körde lite hårt han med och de andra körde ruskigt hårt. Riktiga grisnitar var och varannan bromsning och framförhållning och planering av sin körning var nog en bit i teorin som de missade. Till min stora förtret.
Imorrn är det första av de tre slutproven och det blir på lokförarens bästa vän (nej, inte hunden) utan ATC. Vårt förträffliga hjälpmedel som hjälper oss att tolka signal- och hastighetsbesked även om den en stor del av tiden även motarbetar en. Det provet är jag inte ett dugg nervös inför för säga vad man vill om ATC men särdeles avancerad är den inte. Det piper och det blinkar och vet man bara när det piper och varför det blinkar då har man bra koll på läget. Sen har jag ju glott på ett ex antal ATC- paneler vid det här laget och dessutom överlevt så det ska nog gå bra.