T14

Så har det blivit den 15: e december och tidtabellen för 2013 har kastats i soptunnan och 2014: s tidtabell har kommit för att stanna. Jag premiärkörde redan igår men skillnaden var inte enorm. Det handlade om att avgångstiderna hade förflyttats något i förhållande till förut men nu inatt blir det en helt ny tur istället! Lite annat än hur det såg ut förut så det ska bli kul. 

Annars har det vart en ganska lugn vecka där den mesta tiden gått åt till jobb så här nu när det är 6 dagars vecka rent arbetsmässigt. Har vart en sväng till farmor och farfar för att lämna tillbaka farfars byggställning. Blev kvar på lite yatzy och den självklara hockeytacklingen av hunden Isa när man går innanför grinden. Mormor och morfar har också besökts för lite kaffe och fika. Mamma och Fabian var också där efter att ha varit på Akademiska. De kollade hur det går med min brors längd (han skjuter i höjden kort sagt!) så han ska skrapa sina tillväxtzoner så han stannar av. Han är ju redan längre mig så det kan ju vara bra så...

Blev igår dessutom sugen på att ta tag i att skriva lite. Gick och funderade lite så där allmänt och kom att tänka på en historia som vore lite rolig att ta tag i och se vart det leder. Tror knappast att det kan bli en lång roman men kanske en längre novell på några tiotal sidor. Suget finns så jag tänker nog sätta mig och filura lite någon dag. Tar jag det inte på för stort allvar och skriver någorlunda regelbundet kan det säkert bli något litet trevligt alster. Jag har ju dessutom en gammal påbörjad historia sen förut som jag skulle kunna fortsätta med. Man får se helt enkelt. Vill börja skriva lite mer igen i alla fall och då inte bara såna här nonsensinlägg. Fortsättning följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0